Przejdź do treści

Migawka #10 – Michał Reda

Migawka –  seria wywiadów z osobami związanymi z szeroko pojętą „zwinnością”. Każda osoba odpowie na kilka pytań określających gdzie teraz są, jak tu trafili i z jakich narzędzi korzystają.

Pasją naszego gościa jest odkrywanie, budowanie oraz skalowanie rozwiązań, które pozostają w sercach użytkowników i robią robotę dla biznesu. Jeżeli tworzycie produkty i chcecie wiedzieć czym jest Product Discovery, najlepiej zapytajcie jego.

Dzisiaj wywiad z Michałem.

Michał Reda
Michał Reda

Jakie 3 książki ukształtowały cię najbardziej? Jaki miały na Ciebie wpływ?

  1.  “InspiredMarty’ego Cagana –  pozwoliło mi zakochać się w kulturze produktowej i pokazało jak działają najlepsze zespoły tworzące świetne rozwiązania. 
  2.  “Value-Proposition Design”,  Strategyzer (Osterwalder & Co) – odkryła dla mnie pożyteczną kanwę, ale przede wszystkim sposób działania z nią w procesie projektowania propozycji wartości będącej “must-have” każdego produktu. 
  3.  “Pułapki MyśleniaDaniela Kahnemana –  pokazała mi jak bardzo nasz mózg wprowadza nas w pułapki myślenia i jak ważne jest to w kontekście rozwijania produktów z wykorzystaniem Product Discovery, metody która bazuje na zrozumieniu i sprawdzeniu założeń co do wartości danego ficzera zanim trafi ona do backlogu naszego zespołu.  

Do jakich 3-ech eksperymentów chciałbyś zachęcić innych?

  1. Do zebrania zespołu i wspólnego zastanowienia się nad pytaniem jak odkrywamy (tj. badamy wartość rozwiązania) zanim to zbudujemy i czy robimy to wystarczająco dobrze?  
  2. Do zorganizowania warsztatów zespołu i stakeholderów i wypisaniu aktualnego stanu wiedzy na temat propozycji wartości z wykorzystaniem Value Proposition Canvas i sprawdzeniu ile wiemy z danych/badań, a ilu rzeczy się “domyślamy”. 
  3. Do przeprowadzenia nie tylko badań ale także testów walidacyjnych sprawdzających czy jakieś rozwiązanie rzeczywiście jest warte budowania? 

Co możesz od siebie dać innym?

Autorską wiedzę jak poukładać i w praktyce zrealizować proces Discovery w twojej firmie/zespole. 

Podzielenie się doświadczeniem co mi wyszło a przede wszystkim co mi nie wyszło i dlaczego w procesie budowania i rozwijania wygrywających produktów

Praktycznie porady i feedback jak budować kulturę produktową, silne zespoły produktowe i jak rozwijać w nich kluczowe kompetencje nie tylko związane ze zwinnym budowaniem ale także ze zwinnym odkrywaniem czy też wzrostem produktu. 

Co z chęcią byś wziął od innych?

Feedback co sądzą o Product Discovery, czego im brakuje oraz jakie są ich największe wyzwania związane ze skutecznym odkrywaniem? 

Przykładów/świadectw od ludzi którzy korzystają/czerpią z procesu discovery – czy jest to coś co pozwala im lepiej budować produkty, które zdobywają serca klientów. 

Czego oczekujesz od AgileLabs.pl?

Fajnej luźnej rozmowy 🙂 

Ekstra! 

Dwie rzeczy: