Migawka #10 – Michał Reda
Migawka – seria wywiadów z osobami związanymi z szeroko pojętą „zwinnością”. Każda osoba odpowie na kilka pytań określających gdzie teraz są, jak tu trafili i z jakich narzędzi korzystają.
Pasją naszego gościa jest odkrywanie, budowanie oraz skalowanie rozwiązań, które pozostają w sercach użytkowników i robią robotę dla biznesu. Jeżeli tworzycie produkty i chcecie wiedzieć czym jest Product Discovery, najlepiej zapytajcie jego.
Dzisiaj wywiad z Michałem.
Jakie 3 książki ukształtowały cię najbardziej? Jaki miały na Ciebie wpływ?
- “Inspired” Marty’ego Cagana – pozwoliło mi zakochać się w kulturze produktowej i pokazało jak działają najlepsze zespoły tworzące świetne rozwiązania.
- “Value-Proposition Design”, Strategyzer (Osterwalder & Co) – odkryła dla mnie pożyteczną kanwę, ale przede wszystkim sposób działania z nią w procesie projektowania propozycji wartości będącej “must-have” każdego produktu.
- “Pułapki Myślenia” Daniela Kahnemana – pokazała mi jak bardzo nasz mózg wprowadza nas w pułapki myślenia i jak ważne jest to w kontekście rozwijania produktów z wykorzystaniem Product Discovery, metody która bazuje na zrozumieniu i sprawdzeniu założeń co do wartości danego ficzera zanim trafi ona do backlogu naszego zespołu.
Do jakich 3-ech eksperymentów chciałbyś zachęcić innych?
- Do zebrania zespołu i wspólnego zastanowienia się nad pytaniem jak odkrywamy (tj. badamy wartość rozwiązania) zanim to zbudujemy i czy robimy to wystarczająco dobrze?
- Do zorganizowania warsztatów zespołu i stakeholderów i wypisaniu aktualnego stanu wiedzy na temat propozycji wartości z wykorzystaniem Value Proposition Canvas i sprawdzeniu ile wiemy z danych/badań, a ilu rzeczy się “domyślamy”.
- Do przeprowadzenia nie tylko badań ale także testów walidacyjnych sprawdzających czy jakieś rozwiązanie rzeczywiście jest warte budowania?
Co możesz od siebie dać innym?
Autorską wiedzę jak poukładać i w praktyce zrealizować proces Discovery w twojej firmie/zespole.
Podzielenie się doświadczeniem co mi wyszło a przede wszystkim co mi nie wyszło i dlaczego w procesie budowania i rozwijania wygrywających produktów
Praktycznie porady i feedback jak budować kulturę produktową, silne zespoły produktowe i jak rozwijać w nich kluczowe kompetencje nie tylko związane ze zwinnym budowaniem ale także ze zwinnym odkrywaniem czy też wzrostem produktu.
Co z chęcią byś wziął od innych?
Feedback co sądzą o Product Discovery, czego im brakuje oraz jakie są ich największe wyzwania związane ze skutecznym odkrywaniem?
Przykładów/świadectw od ludzi którzy korzystają/czerpią z procesu discovery – czy jest to coś co pozwala im lepiej budować produkty, które zdobywają serca klientów.
Czego oczekujesz od AgileLabs.pl?
Fajnej luźnej rozmowy 🙂
Ekstra!
Dwie rzeczy:
- chciałbym zaprosić wszystkich zainteresowanych do mojej społeczności na fb https://www.facebook.com/groups/2272076486447587