Jak sprawdzić, zmierzyć jakie korzyści przynosi wprowadzenie Scruma?
Powinniśmy mieć zdefiniowane
- Performance Indicators (PI)
- Key Performance Indicators (KPI)
Podstawowym celem metryk nie jest kontrola ludzi tylko kontrola procesu i kształtowanie pozytywnych zachowań.
Odpowiedz sobie na pytanie – jaki cel chcemy osiągnąć. Dopiero potem określamy jakiej metryki można tutaj użyć.
Trzeba uważać na lokalne optymalizacje i poprawianie jednej metryki kosztem drugiej. Podobnie posiadanie sprzecznych ze sobą metryk (celów) nie ulepsza a pogarsza sposób pracy.
Ustawienie konkretnego PI są łatwe do komunikacji i śledzenia ale ustawieniem poprzeczki wyznaczają ograniczenia.
Ważne, aby zespół tworzył lub współtworzył metryki, dzięki czemu stają się one „nasze”.
Źródło:
Metryki w Scrum – Jak mierzyć efektywność wdrożenia Scruma?