Przejdź do treści

Troy Magennis, Julia Wester: Metryki i modelowanie

Mierzenie i analizowanie danych jest drogie i może prowadzić do niewłaściwych wniosków. Dlatego warto podchodzić do tego w przemyślany sposób.

Niektóre metryki można uznać za bezcelowe. Ich zbieranie, mierzenie i używanie daje poczucie komfortu, że przecież coś robimy ale tak na prawdę nie przynoszą spodziewanej wartości. Dlatego warto włożyć więcej wysiłku w mierzenie pożytecznych rzeczy. Taką użyteczność możesz sprawdzić zadając pytanie „No i co z tego?”

  • ilość skończonych zadań -> lepiej mierzyć dostarczoną wartość i zadowolenie klienta
  • czas dostępności systemu -> lepiej mierzyć wpływ niedostępności na klientów, szybkość reakcji

Pod żadnym pozorem nie można używać metryk do mierzenia pojedynczych osób.

Używając metryk trzeba naleźć „złoty środek” – taki zestaw który przyniesie wartość zespołowi, pozwoli mu podejmować decyzje.

Nie bój się również podejmowania kompromisów zwłaszcza jeżeli chodzi o tzw rozmowy pomiędzy biznesem i developerami.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=7paYmSfzFbc